branża noclegowa

Niezależnie czy jesteś strudzonym wędrowcem, odbywającym podróż dookoła świata, biznesmenem przebywającym w delegacji, czy po prostu turystą poszukującym aktywnego wypoczynku, prędzej czy później zdecydujesz się na skorzystanie z usług okolicznego noclegu w celu regeneracji sił po wyczerpującej trasie. Niestety, istnieje szereg czynników, które mogą Ci ten wybór poważnie utrudnić.

Zawsze warto zwracać uwagę na czystość i schludność kwater. Pomieszczenia powinny być dokładnie posprzątane po poprzednich klientach i niedopuszczalnym jest pozostawianie niechcianych "niespodzianek" w mniej dostępnych zakamarkach. Wielu pracowników zapomina o podstawach higieny pracy i kusi ofertą powierzchownego porządku wśród kurzu i bakterii, mogących zagrozić Tobie lub Twoim dzieciom. Należy jednak uważnym okiem obserwować obsługę, która czyszcząc pokoje pod naszą nieobecność, może przywłaszczyć sobie pozostawione na widoku drobiazgi.

Wiek firmy ma niebagatelne znaczenie, co przekłada się nie tylko na doświadczenie na rynku, ale przede wszystkim na zagospodarowanie jak najlepszych lokalizacji. Nowo powstałe przedsiębiorstwa są najczęściej zmuszone konkurować na nierównych zasadach, sytuując siedziby na spokojnych prowincjach z dala od istotnych z punktu widzenia klienta lokalizacji i punktów komunikacyjnych, co może narażać gości na poważny dyskomfort.

W bieżącym roku dług branży noclegowej przekroczył zawrotną kwotę 105 milionów złotych, rosnąc ponad trzykrotnie na przestrzeni dwóch ostatnich lat. Niewypłacalność to poważna bolączka firm, zmagających się z większymi kontrahentami, którzy przekładają w czasie zobowiązania finansowe. Prawie 1700 z nich otwarcie deklaruje problemy z płynnością, gdzie rekordzista przekroczył już ponad 8 milionów zobowiązania. Optymizm inwestorów często okazuje się zgubny, kiedy zachęceni falą wznoszącą koniunktury, przesadnie rozbudowują swoje ośrodki zapominając, że zwrot poniesionych kosztów rozłożony będzie na wiele kolejnych lat. Wynika to najczęściej z błędów na etapie planowania strategii biznesowej. Najgorzej pod tym względem prezentuje się sytuacja w województwie mazowieckim z uwagi na duże zagęszczenie podobnych obiektów, których w całej Polsce w roku 2016 było już 10 125, a skorzystało z nich łącznie 28,9 miliona osób.

Po dwóch większych "boomach" w roku 2004 (po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej) i 2012 (kiedy przypadała organizacja mistrzostw Europy w piłce nożnej), turystyczne statystyki uległy szybkim spadkom z uwagi na sezonową specyfikę zawodu. Każdego roku aktywizuje się on przede wszystkim w miesiącach letnich, w okresie wakacyjno-urlopowym, pochłaniając ogromne zasoby kapitałowe na utrzymanie biznesu przez resztę roku, co wymusza znaczny wzrost cen noclegów.