artixen.net

Żaden hotel, pensjonat ani apartament nie może obejść się bez stałego napływu nowych gości, poszukujących komfortowego wypoczynku w rozsądnych cenach. Aby zwrócić ich uwagę, nasz obiekt musi wyróżniać się na tle konkurencji pewnymi atutami, których obecność powinniśmy w prosty sposób zakomunikować Klientom. Warto przy tym pamiętać, że nie zdobędziemy ich zaufania udogodnieniami, które w większości miejsc uchodzą za standard. Wraz z rozwojem branży kwestia marketingu znacząco się komplikuje. Jak więc temu zaradzić?

Oferta

Aby sprawnie promować naszą działalność hotelarską, powinniśmy wypłynąć na akweny cyfrowe i poważnie zastanowić się nad założeniem witryny, której treść w najwierniejszy sposób odda naszą wizję prezentacji marki. Ze wstępnych opisów wypływać ma język korzyści, który zaabsorbuje uwagę poszukiwaczy wygodnego noclegu i zatrzyma ich na dłużej. Warto, aby były zwięzłe, ponieważ goście przeważnie nie lubią marnować czasu na wertowanie obszernej dokumentacji, zawierającej przygotowane udogodnienia. Wolą oni otrzymać od nas skonkretyzowaną ofertę, wypunktowaną czarno na białym, co oznacza priorytet takich elementów jak:

  • liczba wolnych pokoi wraz z przeznaczeniem ilościowym (np. jedno lub dwuosobowe),
  • wyposażenie pomieszczeń (lodówka, kuchenka mikrofalowa, sejf, prysznic, płaski telewizor z sygnałem satelitarnym itp.)
  • lokalizacja obiektu wraz z mapą tras dojazdowych (najlepiej jak najbliżej miejskiego centrum lub z łatwym dostępem do komunikacji miejskiej czy okolicznych rozrywek),
  • konfiguracje łóżek (pojedyncze, podwójne lub piętrowe),
  • posiłki dostępne dla gości w barze lub restauracji,
  • dokładny cennik pobytu (z dokładną kwotą za każdą dobę i okolicznościowymi promocjami, opcjonalnie z przeliczeniem na inne waluty),
  • czas trwania tzw. doby hotelowej,
  • dodatkowe udogodnienia (np. miejsca parkingowe, darmowy sygnał internetowy Wi-Fi, śniadania wliczone w cenę, aneks kuchenny, dodatkowe łazienki lub łóżka, klimatyzacja),
  • dane kontaktowe (numer telefonu, adres e-mail, adres fizyczny),
  • sprawnie działający formularz rezerwacji pokoi.

Galeria

Aby nasza oferta pozostała przejrzysta i atrakcyjna nie może w niej zabraknąć elementów graficznych w postaci galerii zdjęć lub krótkich nagrań filmowych z poszczególnych pokoi, ukazujących wnętrza z różnej perspektywy oraz okolic miejskich i plenerów z uwzględnieniem miejsc o szczególnym znaczeniu turystycznym. Pomieszczenia powinny być prawidłowo oświetlone i dokładnie wyczyszczone w celu zapewnienia maksymalnej jakości fotografii. Ludzie to w większości wzrokowcy, dlatego z pewnością nie przeoczą naszych ciekawych wizualizacji. Mile widziane są również opcje odbycia „wirtualnej podróży” po obiekcie w trybie 360 stopni.

Blog

Jeżeli zamierzamy pozostawać w stałym kontakcie z Klientami i prezentować im na bieżąco nowinki z życia naszego hotelu lub ciekawostki branżowe, to opcja blogowa zdecydowanie jest przeznaczona dla nas. Blog może także pomóc w promocji obiektu, jeżeli zadbamy o jakość contentu w ramach udostępnianych artykułów. Regularnie tworzone wpisy spotkają się z pozytywnym odbiorem zarówno samych użytkowników, jak i algorytmów wyszukiwarek, co przełoży się na lepsze pozycjonowanie naszej strony.

Aplikacje zewnętrzne

Warto podpiąć ofertę naszego hotelu do bazy danych zewnętrznych aplikacji np. Booking.com lub TripAdvisor.pl, które pomogą przekierować potencjalnych gości na naszą stronę internetową na podstawie danych lokalizacyjnych. Za ich pośrednictwem można w wygodny sposób dokonać rezerwacji zagwarantowanej kartą płatniczą oraz zgłosić wszelkie dodatkowe uwagi odnośnie do planowanego pobytu. Zawierają one również sekcję ocen i komentarzy Klientów, którzy mogą dzielić się z innymi opiniami i wedle dobrej woli np. zachęcić do odwiedzin w naszym obiekcie pośrednio pomagając budować pozytywny wizerunek marki.

Budowa

W tym przypadku kluczową cechą jest prostota. Musimy bezwzględnie unikać nadmiaru szczegółów, odwracających uwagę od treści. Podobnie jak w przypadku treści tekstowej liczą się konkrety. Dobrym pomysłem jest budowa segmentowa np. typu kafelkowego lub sekcji schludnie posegregowanych w ramach menu głównego z intuicyjną ekspozycją każdego z wyżej wymienionych elementów. Pomocne w tym wymiarze okazują się otwarte systemy CMS takie jak Joomla! i Wordpress, do których łatwo odnaleźć szereg przydatnych wtyczek, ułatwiających nawigację i administrację witryną. Layout powinien być wykonany w kolorystyce dopasowanej do naszych wnętrz dla zachowania spójności, co pomoże wzbudzić pozytywne skojarzenia już od pierwszego wrażenia. Jeżeli nie posiadacie wymaganego zaplecza informatycznego i doświadczenia w projektowaniu stron, najlepiej zwrócić się w tym celu do profesjonalistów i zapoznać z ich ofertą .